Op 14 juni 2020 laat BTS zien dat er flink wat geld kan worden verdiend met een livestream.
De coronapandemie heeft ervoor gezorgd dat de hele entertainmentindustrie op andere manieren moest werken. De vaak zo rendabele festivals en concerten verdwijnen als sneeuw voor de zon van de kalenders en fans moeten online geprikkeld blijven. De livestream lijkt uitkomst te bieden en op 14 juni probeert BTS een succesvol online concert te organiseren.
De boyband vraagt 35 dollar voor een digitaal kaartje en geeft leden van de fanclub 9 dollar korting. Uiteindelijk blijkt dat er ruim 750.000 kijkers zijn bij het concert. Dat leert dat er dan uiteindelijk tussen de 19 en 26 miljoen dollar aan de kaartverkoop is verdiend. Zelf wil het label van de band geen commentaar geven als het blad Rolling Stone het label confronteert met de omzetcijfers.
Als we het bedrag voorzichtig afronden op 20 miljoen dollar dan is de parallel te trekken met zo’n 7 fysieke concerten waarvoor een bak apparatuur, personeel en transport moet worden geregeld. De Divide Tour liep 2,5 jaar en telde 255 shows die uiteindelijk 775 miljoen dollar opleverde. Als BTS nu 40 van deze shows in hetzelfde tijdsbestek zou geven dan zou dezelfde omzet worden gedraaid maar wordt aan de kostenkant aanzienlijk bespaard.
Op deze dag zijn onder meer Gunna (1993) en Ayra Starr (2002) jarig.
De nummer 1-hits van 14 juni:
2003: SUMMER JAM 2003- The Underdog Project vs Sunclub
2008: THIS IS THE LIFE- Amy MacDonald
2014: AM I WRONG- Nico & Vinz