Opel beëindigt de promotionele samenwerking met Lena Meyer-Landrut (ESF 2010-2011). De Duitse zangeres die vorig jaar na 28 jaar met Satellite weer een Duitse Eurovisie Songfestivalzege binnenhaalde trad een jaar geleden aan als vrouwelijke merkambassadeur om het automerk weer sexu te maken en daarmee aantrekkelijker voor jonger. levenslustige autoconsumenten. Maar de oppoetsbeurt van Lena heeft niet gewerkt.
"We gaan niet verder met Lena", aldus Carl-Friedrich Stracke chef van Opel tegenover verschillende Duitse media. "Haar inzet heeft ons bij de introductie van de gelifte Corsa erg geholpen. Maar je kan ook overdrijven.
Op een zeker moment is het genoeg". Uit de jongste metingen blijkt dat het imago van Opel weer aan het herstellen is en zich thans op hetzelfde niveau bevindt als het imago van Ford en Toyota. Daar kan Stracke mee leven.
Het tweede reclamegezicht van Opel, de Georgische / Britse singer-songwriter Katie Melua, blijft wel in dienst. Melua werd in afgelopen maart in Genève al ten tonele gevoerd, met name om de Ampera te promoten.
Het verschil: Melua heeft internationale status en kan dus ook op de motorkap van een Vauxhall gaan liggen. Iets waar Lena die dit jaar in Düsseldorf met Taken by a stranger als tiende eindigde op het Eurovisie Songfestival niet geschikt voor is. (Muziekfreaks.web-log.nl)
(26-08-2011)