Adam Port en Stryv hebben met Move de eerste plek van de Worldwide Club 20 weten te veroveren.
Adam Port wist met een eigen track nog nooit in de lijst te komen. Dat deed hij eerder dit jaar wel met een remix. Zijn versie van Houdini, de hit van Dua Lipa, wist het toen tot nummer 6 te schoppen. Move, de track die de Duitse dj en producer met Stryv maakte, duwt Disclosure van de eerste plek. She’s Gone Dance On stond de afgelopen twee weken op nummer 1.
De meeste winst in de lijst komt op naam van Blow (White Girl In Town). Afgelopen week kwam de samenwerking van Sosa UK en Kilo Ali binnen op nummer 18 en deze week dendert de track door naar nummer 7.
In de Worldwide Club 20 deze week drie nieuwe binnenkomers met Espresso van Sabrina Carpenter als hoogste nieuwe. De track staat overal ter wereld hoog in de lijsten en dat was voor Mark Ronson een aanleiding er een remix van te maken. De Britse muzikant, producer en dj kreeg naam in de muziekwereld met zijn werk voor Amy Winehouse waar hij voor het album Back To Black werd uitgeroepen tot producer van het jaar (2006). Uptown Funk, de track met Bruno Mars, leverde hem ook een eigen succes op. In de filmwereld boekte hij successen met A Star Is Born en Barbie. In 2024 levert hij dus een remix af van Espresso. Sabrina schreef het nummer toen ze in Frankrijk was in een periode waarin ze zich behoorlijk waardeloos voelde. “Voor mij, het vergelijken met cafeïne en die verslaving, was leuk en ik ben er ook echt verslaafd aan. Voor mij was de cirkel eigenlijk meteen rond. Er was echt iets heel opwindends in het feit dat er veel karakter zat in het liedje. Dat maakt het dan ook extra leuk om te zingen voor een livepubliek. Het zijn van die liedjes waarbij iedereen, ook wanneer ze mij of mijn muziek niet kennen, gewoon kan inhaken.” Espresso gaat, zo vertelt ze in gesprek met Vogue, over de superkracht van vrouwelijkheid en het omarmen van de overtuiging dat je die ‘bitch’ mag zijn. De Mark Ronson x FNZ Working Late Remix is, op nummer 12, de hoogste nieuwe.
Voor de tweede binnenkomer verplaatsen we onze blik naar Berlijn en dat is dan niet vanwege de finale van het Europees kampioenschap voetbal. In Berlijn vinden we de besnorde dj en producer die we kennen als Marlon Hoffstadt. Tegenwoordig doet hij nog maar zelden iets achter de draaitafels nadat hij vader was geworden en eigenlijk de balen had van het tot diep in de nacht bezig zijn. Van zijn vrienden kreeg hij een nieuwe artiestennaam aangemeten: DJ Daddy Trance. Die naam gebruikt hij tegenwoordig ook met trots. Het afscheid nemen van de scene maakt hem nu een veelgevraagde dj. Zelf geeft hij aan dat hij ieder weekeinde wel vijf shows kan doen maar daar houdt hij zelf vaak de boot af. It’s That Time verscheen in 2023 en bevat een sample van Fury In The Slaughterhouse dat in 1990 werd uitgebracht door Pussycat. Van It’s That Time komt nu de remix van Fisher de Worldwide Club 20 binnen. Fisher wist in 2022 met een remix van World Hold On (Bob Sinclar en Steve Edwards) tot nummer 5 te komen.
Precies twee jaar geleden stond de enige track van Rüfüs Du Sol in de lijst. On My Knees wist toen twee weken in de Worldwide Club 20 te verblijven. De groep bestaat uit Tyrone Lindqvist, Jon George en James Hunt en het drietal timmert al sinds 2010 aan hun muzikale successen. Alive, dat in 2022 verscheen, werd in 2022 met een Grammy Award onderscheiden als beste ‘dance/electronic’-track. De Australische heren zijn nu terug met Music Is Better dat hun eerste release is sinds in 2021 het album Surrender verscheen. Bezoekers van Coachella hadden het voorrecht om de track als eerste te horen en inmiddels kan de rest van de wereld dat, sinds de release op 21 juni, nu ook. De track is nieuw op nummer 18.
Hier check je de complete Worldwide Club 20.
1 ( 3) MOVE- Adam Port & Stryv
12 (--) ESPRESSO (MARK RONSON X FNZ WORKING LATE REMIX)- Sabrina Carpenter & Mark Ronson
15 (--) IT'S THAT TIME - FISHER REMIX- Marlon Hoffstadt
18 (--) MUSIC IS BETTER- Rüfüs Du Sol
(14-07-2024)